joi, 29 august 2013

LITERARĂ ( Metaverb comentat ) de Emil DAMIAN


6 comentarii:

  1. Fiind vorba de 2 nume proprii, mai precis 2 substantive, nu are cum să fie METAVERB.
    Dar sunt de acord să i se spună REBO-METAGRAMĂ.
    De fapt, asta-i diferența între REBO și MONOVERB (de unde privine și METAVERBUL, prin METAGRAMA). Primul este cu SUBSTANTIVE, cel de-al doilea este cu descriere, ori din substantive și adjective, ori din substantive și adverbe, etc. Dar nu din 2 substantive.
    Așadar, mai sus avem un REBO-METAGRAMĂ, cu dezlegarea: CLORINATĂ.
    Mulțumesc pentru răbdarea cu care ați parcurs vorbele mele!

    RăspundețiȘtergere
  2. p. hristodulo

    ALEC + SANDRA = ALECSANDRI

    RăspundețiȘtergere
  3. Da , dar ... aşteptăm şi părerea autorului !

    RăspundețiȘtergere
  4. ALECSANDRI (ALEC + SANDRa)

    RăspundețiȘtergere
  5. Stimate domnule Claudiu SOFRONE,

    Mi-am spus punctul de vedere referitor la metaverb, provocat de domnul Bogdan Vlad, chiar pe blogul dv.Nu aţi avut nicio reacţie,
    nici dv.,nici domnul Vlad.
    Argumentele mele au la bază o bibliografie pe care am precizat-o, atât pe blogul dv.,cât şi pe alte bloguri.Dacă autorii citaţi de mine vă par, dv.şi altor profesionişti ai genului, depăşiţi, eu nu pot decât să mai precizez:

    Nu sunt împotriva termenului de REBO-METAGRAMĂ.Este o problemă de enigmistică frumoasă, dar care trebuie să respecte o condiţie
    esenţială:cuvintele rezultate după metagramare trebuie să aibă un înţeles de sine stătător.Dacă veţi urmări cele mai recente
    rebo-metagrame publicate pe blogul dv. de B.VLAD,veţi observa că respectă,la rigoare,această regulă.Vă las dv.plăcerea de a le analiza cu dicţionarul în mână.
    Metaverbul elimină această regulă.Aşadar,în opinia mea,cele două genuri pot coexista şi, în aceste condiţii, valoarea unui rebo-metagramă,care să respecte regula amintită de mine,va creşte
    dată fiind greutatea de a găsi cuvinte cu un înţeles de sine stătător după metagramare.Nu voi înceta să caut asemenea cuvinte
    şi să promovez atât metaverbul,cât şi rebo-metagrama.Metaverbul,prin numerosele lui combinaţii, oferă posibilităti aproape nelimitate de exprimare enigmistică.Totul depinde de abilitatea şi inspiraţia compunătorului.
    Închei cu următoarea întrebare,care probabil va rămâne retorică:
    În cazul cuvântului CLORINATĂ, CLORI are un înţeles de sine stătător?
    Muţumesc pentru că aţi avut, sper, răbdarea să mă ascultaţi până la sfârşit!

    Cu stimă,

    Emil DAMIAN

    P.S.
    Mulţumesc domnului Dumitru GUINEA pentru disponibilitatea de a publica aceste puncte de vedere.

    E.D.






    RăspundețiȘtergere